torsdag 13 augusti 2009

Vi har flyttat!


Nu var det ett tag sedan jag skrev något blogginlägg. Men det betyder inte att det inte har hänt något nytt med Rädda Barnens Ungdomsförbund - tvärtom.

Vi har flyttat! Äntligen har vi hittat vårt nya hem. Nu bor vi i Fryshuset i ett kontor som är betydligt större än det tidigare. Det känns galet bra att få flytta hit. Nu bor vi i ett stort hus där det händer grejer hela tiden – det passar oss perfekt. Fryshuset har många viktiga och häftiga verksamheter som vi nu kommer att få ta del av. Tänk att vi har en skatehall några våningar under vårt kontor?? Danssalar och stora basketplaner, ett gymnasium och massor med häftig verksamhet. Jag tror att vi har hamnat på helt rätt ställe. Just nu består kontoret av skrivbord och lådor, men vi packar upp och grejar för fullt!

Mitt uppe i flyttlyckan och flyttkaoset håller vi anställningsintervjuer för en helt ny tjänst för Rädda Barnens Ungdomsförbunds kansli. Vi ska anställa en personalchef med arrangemangs- och utbildningssamordning. Inom kort kommer alltså en ny tjänst och en ny person att börja jobba här med oss. Det är häftigt. Det är många bra personer som vill jobba hos oss och jag kan lova att vi kommer att få hit en grym person.

Jag är fylld av förväntan och längtar efter att höstens race ska dra igång. Det är mycket som ska hända i höst och hela jag är pirrig och pepp för att bita tag i nya utmaningar för Rädda Barnens Ungdomsförbund.
Sofia Zackrisson
Förbundsordförande
Rädda Barnens Ungdomsförbund

Inga kommentarer: